As life goes on… A post-mortem salute.

A person I liked extremely well for her incredible kindness and self-sacrificial nature has moved on to the next world…

Ingrid-Line Hernholm, mother of 5, passed away peacefully on April 14th after she had been in coma since suffering a brain hemorrhage on April 1st. She suffered the brain stroke while working for Norwegian Association for Hard of Hearing.

  ingrid-line_rip  

Ingrid-Line, all of us who had the joy of knowing you and your soft gentle voice, mourn your passing. May you rest in peace!

Hvis jeg kunne leve mitt liv om igjen

Jeg ville våge å ta mer feil. 
Jeg ville slappe mer av. Være mer smidig 
Jeg ville være mer enfoldig 
Jeg ville ta færre ting alvorlig 
Jeg ville ta flere sjanser, jeg ville ha flere opplevelser 
Jeg ville  bestige flere tinder og svømme over flere floder 
Jeg ville spise mere is og færre bønner 
Jeg ville kanskje få flere vanskeligheter, men færre innbilte.

Ser du, jeg er en av dem som lever følsomt og sunt. 
Time etter time, dag etter dag 
Å, jeg har hatt mine øyeblikk, og hvis jeg skulle leve om igjen, ville jeg ha flere av  dem.
  Faktisk ville jeg prøve å ikke ha noe annet.  Bare øyeblikk. 
Det ene etter det andre, i stedet for å leve så mange år med tanke på morgendagen. 

Jeg har vært av dem som aldri reiser noe sted uten et termometer, en varmeflaske, 
en regnfrakk og en fallskjerm. 
Hvis jeg skulle leve om igjen så ville jeg reise med mindre bagasje. 

Hvis jeg skulle leve mitt liv om igjen, ville jeg begynne å gå barføtt tidligere om våren,
og fortsette lengre utover høsten. 
Jeg ville danse mer 
Jeg ville unne meg selv flere karusellturer 
Jeg ville plukke flere tusenfryd 

Nadine Starr, 85 år

If I could live my life again

In the next one I would dare to make more mistakes.
I would not try to be so perfect, I would relax more.
I would be sillier than I have been, in fact, I would take very few things seriously.
I would be less hygienic.
I would take more risks, make more trips, contemplate more sunsets, climb more mountains, swim more rivers.
I would go to more places I have never been to,
I would eat more ice creams and less cereals.
I would have more real problems and less imaginary ones.

I have been one of those persons who lived each minute of his life with judgement and in a prolific way; of course I had happy moments.
But if I could go back, I would try to only have good moments.
For if you don’t know, that is what life is made of, only of moments; do not miss the now.

I was one of those who never went anywhere without a thermometer, a bag of hot water, an umbrella and a parachute;
if I could live again, I would travel lighter.

If I would live my life again, I would begin by walking barefoot earlier in spring,
and continue longer into the fall.
I would dance more
I would give myself more joyrides on a carousel
I would pick many more daisies…

   

 

Letter from her colleagues

Kjære sentralstyremedlem, fylkesleder og utvalgsleder i HLF.

Det er med stor sorg at vi må meddele at vår avholdte kollega Ingrid-Line Bruland Hernholm er gått bort. Ingrid-Line ble rammet av et hjerneslag mens hun var på jobb tirsdag 1. april. Ambulanse var raskt på plass, og Ingrid-Line ble brakt til sykehus. Vi hadde et sterkt håp om at hun skulle stå det igjennom. Men mandag 14. april var dessverre håpet ute, og hun sovnet stille inn.

Vi vet at mange satte stor pris på Ingrid-Line. Hun gjorde i mange år en stor innsats som tillitsvalgt i HLF. I fjor begynte hun i HLFs administrasjon og har gjort en strålende jobb i arbeidet overfor våre likemenn. Ingrid-Line var en kollega vi raskt ble glade i. Hun hadde mange venner i alle lag av HLF, og hun vil bli sterkt savnet av oss alle.

Våre tanker går til Ingrid-Lines familie. Vi tenker også på dere som hadde lært Ingrid-Line å kjenne. Mange har mistet en god venn og en avholdt kollega. Vi står sammen i sorgen over tapet av Ingrid-Line.

Dersom du føler du trenger å snakke med oss i forbindelse med Ingrid-Lines bortgang, er du selvsagt velkommen til å ringe.

En god hilsen fra
Geir Lippestad (generalsekretær HLF) ,
og Steinar Antonsen (organisasjonssjef),

3 Responses to “As life goes on… A post-mortem salute.”

  1. Abbie Says:

    My condelences to her and her family… this is indeed a sad time.

  2. Jennifer Says:

    How sad! 😦 The poem is beautiful, though…and that’s how I try to live my life 🙂

  3. Mathilde Says:

    Hi,
    I know it’s been a really long time since you posted this, but I decided to leave a comment anyway.
    I just wanted to thank you for the beautiful words you said about my mother and the touching poem. It means a lot.

    Take care. And again — thank you! 🙂


Leave a Reply

